Tuesday, October 2, 2018

BAGAIMANAKAH CARA MUDAH MEMBEDAKAN ULAMA HAQ DAN ULAMA SU'U ( DU°ATUN ABWABI JAHANNAM)


-
Daulah Islam / Islamic state mempunyai ulama,
Salafi murji'ah mempunyai ulama,.
IM (Ikhwanul Muslimin) mempunyai ulama,
HT (Hizbut Tahrir) mempunyai ulama,
ASWAJA mempunyai ulama,
SUFI juga mempunyai ulama
Bahkan Kuburiyun .Kecebong Bani klenik & spciesnya pun jjuga punya ulama
-
Maka jangan engkau tanya : ulama manakah yang paling berilmu?
-
Akan tetapi tanyalah : ulama manakah yang paling jujur dengan DIEN-nya??
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya tidak akan pernah menyembunyikan kebenaran dan kebatilan.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya akan menampakkan kebenaran secara terang benderang. Sekalipun risikonya diusir, di ancam, di boikot, di penjara dan di bunuh.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya jelas akan dimusuhi secara terbuka oleh orang2 kafir, munafik, musyrik, penguasa zalim & semua penyeru2 kebatilan.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya akan menzahirkan agama ini dengan apa adanya.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya tidak akan pernah menyembunyikan perintah Tuhannya baik perintah2 yang ringan diamalkan mahupun perintah2 yang berat semisal JIHAD.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya akan menyerukan :
-
“BERIMANLAH KEPADA ALLOH DAN JAUHILAH TAGHUT !!”
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya akan meneladani Nabi Ibrahim AS yang tegas bersikap terhadap kekufuran, sebagaimana yang tertulis dalam Surat Al Mumtahanah : 4
-
“Sungguh, telah ada suri teladan yang baik bagimu pada Ibrahim dan orang-orang yang bersama dengannya, ketika mereka berkata kepada kaumnya, “Sesungguhnya kami berlepas diri dari kamu dan dari apa yang kamu sembah selain Allah, kami mengingkari (kekafiran)mu dan telah nyata antara kami dan kamu ada permusuhan dan kebencian buat selama-lamanya sampai kamu beriman kepada Allah saja”
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya tidak akan pernah berada di pintu2 "penguasa"!!
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya tidak akan pernah menjual ayat2 Alloh dengan harga yang murah!
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya menerapkan akidah wala wal bara yang jelas.
-
Kerana Ulama yang jujur dengan DIEN-nya akan bersikap lemah-lembut terhadap orang-orang mukmin, bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang BERJIHAD DI JALAN ALLÂH, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela (Al Maidah : 54).
-
Maka Kenalilah mereka Ulama2 yang jujur dengan DIEN-nya itu insya-Alloh mereka akan menyelamatkanmu Dunia-Akhirat.
-BAROMETERNYA ADALAH KUFUR PADA TOGHUT ATAU TIDAK
Bila seseorang beribadah dengan menunaikan solat, zakat, berpuasa, haji, umroh dan sebagainya, akan TETAPI DIA TIDAK KUFUR KEPADA THOGHUT, bahkan sebaliknya dia membela Toghut, mencintai Toghut, taat kepada Toghut, membantu dan bekerjasama dengan Toghut, atau bahkan mungkin dia sendiri adalah Toghutnya, ..
Maka dia telah MENAFIKAN AYAT ALLAH yang memerintahkan untuk MENJAUHI TOGHUT dan KUFUR KEPADA TOGHUT. Malahan mereka mengajak taat kepada thawaghit yg mana Allah Telah memerintahkan untuk ingkar kepada thawaghit sebagaimana difirman Kan Allah dlm surat Al Baqarah ayat 256 dan an nahl ayat 36 dan juga an nisa ayat 60 .
Yang mana Allah mensyaratkan Tauhid mesti kufur kepada thawaghit tetapi mereka malah menyuruh umat taat untuk taat kepada nya dan memberikan Istilah syar'i dalam agama ini dalam memberikan ketaatan kepada apa yg semestinya di ingkari dlm perintah Allah.
-
ia mengaku Mengikuti dakwah Tauhid Syaikhul Islam ibnu Taimiyyah,Ibnu Qoyyim,ibnu Qatsir dan juga Syaikhul Islam Muhammad ibnu Abdul Wahhab tetapi Dalam realitanya ia malah menyimpang dari dakwah para ulama besar ini dgn dalih kembali kepada Sunnah tetapi mereka mengajak kepada keingkaran Tauhid naudzubillah betapa parahnya fitnah mereka terhadap umat islam
-
itulah ciri- ciri akidah murjiah, mereka sangat mudah meng-**KHAWARIJKAN** orang yang ingin Menegakkan Hukum Syariat, padahal sebagian dari ciri-ciri Khawarij itu sendiri ada pada mereka, yaitu memerangi/ memusuhi orang Islam dan membiarkan orang kafir, lalu mereka membaca Alquran namun tidak melewati kerongkongan (tidak ada aplikasinya/ mereka tidak Kufur kepada Toghut malah membelanya
PADAHAL ALLAH memerintahkan kita untuk menjauhi Toghut, bukan membelanya. mereka adalah ustad2 dan ulama2 nya penguasa..,
-
Mereka bersifat Khawarij terhadap kaum Muslimin yang ingin menegakkan Syariat ALLah dan bersikap IRJA' (murji'ah) Terhadap Penguasa.
Mereka menyelewengkan maksud Al-Quran dan Hadits sesuai nafsu mereka demi melindungi penguasa, mereka mengambil hadis yang memelihara kepentingan mereka dan menyembunyikan hadis yang menonjolkan kebatilan mereka.
Mereka menipu umat Islam terutama golongan yang tertindas.
-
Mereka memiliki sejuta tipudaya untuk menyesatkan hamba-hamba Allah subhanahu wa ta’ala.
Maka akan selamat orang-orang yang diselamatkan oleh Allah subhanahu wa ta’ala dan akan binasa orang-orang yang dibinasakan oleh Allah subhanahu wa ta’ala.
لِّيَهۡلِكَ مَنۡ هَلَكَ عَنۢ بَيِّنَةٖ وَيَحۡيَىٰ مَنۡ حَيَّ عَنۢ بَيِّنَةٖۗ
“Yaitu agar orang yang binasa itu binasanya dengan keterangan yang nyata dan agar orang yang hidup itu hidupnya dengan keterangan yang nyata (pula).” (al-Anfal: 42)
-
Kenalilay ciri-ciri Ulama penyeru al Haq:
Berada di medan jihad..
Berada di penjara..
Diteror, di tekan, diawasi dan dipersempit dunianya..
Bara' dan wala' nya jelas..
kufur kepada thogut..
Tidak mendapat fasilitas dari apa yg diserukannya..
Tidak mengetuk pintu penguasa..
Ciri-ciri Ulama su' dan ustadz amplop
Alergi jihad..
Hidup dalam kebebasan dan tanpa tekanan..
Bara'nya kpd Mujahid dan walanya kpd thowagit..
Tidak kufur kpd thogut..
mendapat fasilitas dari apa yg dia seru..
Mesra, nyungsep dan mengetuk pintu penguasa.

No comments:

Post a Comment

NOTES :
- Harap bekomentar sesuai dengan judul postingan
- Tidak diperbolehkan mempromosikan barang atau berjualan
- Bagi yang berkomentar menyertakan link dianggap spam

==> SELAMAT BERKOMENTAR .... :D